Skæl i båden.

Den nye båd skulle selvfølgelig døbes med maner og det gør man med en ordentlig gang lakseskæl 🙂 problemet var bare at vi nu havde haft tre nulture i træk og at jeg var begyndt at tvivle på projektet, ikke fordi vi ikke mærkede noget for det gjorde vi trods alt, vi var bare inde i en stime af uheld der gjorde at enten knækkede de linerne ellers også hoppede de bare af det var så deprimerende!!! de lovede godt vejr til weekenden
d 31-3-17 til søndag d 2-4-17 så båden blev endnu engang pakket og spændt efter bilen og afsted gik det til møn fredag eftermiddag denne gang kun Mads og mig da Ida skulle til noget fødselsdag.

Ankommet til Klintholm.

vi landede i Klintholm ved ca 19 tiden og fik hurtigt sat hende i vandet. Vi var lidt spændte på om de nye bomme stadig lavede ballade men det gik over alt forventning og vi fandt hurtigt en plads for natten. Mads ville sætte varmeblæseren til så vi ikke skulle ligge og fryse og her kom problemet så , der var ingen strøm i standeren og ligemeget hvad jeg gjorde fik vi det ikke til at virke surt show 🙁 jeg startede grillen op og begyndte at lave lidt aftensmad og imens dukkede der flere både op som også skulle ud og prøve lykken deriblandt Team Sneppe fra sønderjylland som vi har snakket med masser af gange herovre før. Kim og Marc kom over og sagde hej og vi snakkede lidt om løst og fast og også om den manglende strøm da de også skulle bruge til deres varmeblæser, Kim forsvandt et øjeblik og vupti så var der strøm han fandt lige måleren og kunne konstantere at den var slået fra i den gruppe til vores badebro. Tusind tak for det 🙂 straks steg humøret i takt med varmen, vi hoppede på hovederne i seng og var klar til at sejle tidligt fra havnen. Lørdag blev lidt en møgdag for os vi mistede et par store fisk og måtte igen sejle i land uden fangst heldigvis havde Team Sneppe da fanget en laks på ca 6 kg så det var super for dem efter den lange køretur. Vi fik fundet en god plads igen for natten og sat varmen og grillen igang vi ventede på at Kristian fra Team Emilie skulle komme og hygge med os , ham og store Per skulle også ud søndag og Kristian valgte at tage afsted lørdag aften så vi lige kunne snakke og pille lidt ved vores nye instrumenter osv. Det endte med at jeg fik nyt lækkert kort i min nye Hook 9 og at den blev lidt sjovere at kigge på efter vi fik stillet lidt på lys osv. Tak for det 🙂

Total hygge i Båden.

Vi strøg i seng og aftalte at der var afgang ca kl 5,15 Per ville ankomme kort før kl 5 så det passede fint. Da kl var ca 4,20 vågnede jeg ved at der var en masse klukken i båden og det lød på alle måder helt forkert så jeg røg op og ud og kiggede hvad det var, tænkte det værste men det skulle vise sig at være en masse små bølger som åbenbart havde en retning der gjorde at det larmede i hele båden. Kristian var også vågnet ved det og havde været ude og kigge så det var ikke bare mig der studsede over lyden. Per ankom og vi fik sagt godmorgen vi skulle tanke og Kristian skulle kalibrere den nye autopilot så vi aftalte at mødes derude, vi aftalte et mødested og så var det ellers afsted. Mads lå som sædvanligt og sov hele turen derud der er jo ikke nogen grund til at han skal op når han bare kan sove så længe han gider.

Lige ankommet på fiskepladsen og solen er kun lige stået op også det er virkelig smukt.

Morgenmad på det blå kontor.

Vi fik sat grejet lidt før jeg havde planlagt men der var en masse fine klumper af fødefisk som så virkelig tillokkende ud så jeg besluttede at prøve her.

Fødefisk på skærmen.

Vi trollede langsomt op mod møllerne ved Kriegers som vi havde besluttet skulle være fiskepladsen idag og på vej derop kaldte Kristian op og fortalte at de stod med en umiddelbart god fisk på den opførte sig ihvertfald som en god fisk, det skulle senere vise sig at den var kroget i nakken men stadig en fin 6 kgs. Tågen kom stille snigende og kunne ikke rigtigt beslutte sig for om den skulle lukke helt eller forsvinde men heldigvis blev det bare ved en god gang dis. Vi fulgtes med Team Emilie op forbi møllerne men da der kom en masse ålegræs i vandet valgte jeg at vende og gå tilbage i den retning vi kom fra vi jokede lidt om hvem der havde vigepligt da jeg svingede mod Kristian og omvendt.

Team Emilie og møllerne ved Kriegers.

Pludselig gik den ene sideplaner og det var en god fisk det var der ingen tvivl om da den var fri af vandet flere gange, en god fight begyndte og jeg måtte lige kalde op til Team Emilie og sige at nu var der ding ding og vut vut vut så vidste de godt hvad det betød 🙂 🙂 mens jeg står og fighter får jeg kigget på den stang med dipsyen og den bukkede lige to gange og så blev der flået line af der også. Dobbelthug !!! det var fedt og de gav begge en forrygende fight, den første i båden vejede 12,3 kg og var absolut godkendt nr 2 vejede 9,4 så dagen var reddet.

12,3 og 9,4 kg.

Vi drejede lige rundt og ville gå en tur tibage da den ene stang gav et lille vræl fra sig og så ikke mere, men alligevel opførte den sig lidt underligt Mads fik stangen og trak en lille genudsætter op.

Vores nye store køleboks var næsten for lille til de to store laks.

Vi havde lovet Lone at vi ville komme hjem i ordentlig tid da det jo var skoledag for Mads dagen efter og arbejdsdag for mig, det sammenholdt med at det var begyndt at blæse noget op og søen havde rejst sig noget valgte vi at sige tak for idag og sejle mod havnen. Dog nåede vi lige at høre at Team Emilie fik en laks mere i boksen så det var perfekt.

Mads der nyder turen hjem, han fandt lige en solstråle som passede til ham. Iøvrigt lækkert med en båd der er fuldstændig ligeglad med at bølgerne blev noget voldsomme det mærkede vi intet til. Jeg må sige jeg er imponeret !!

Pralebilled i havnen :-).

Vi havde haft en intern joke om at når der var laks på i den nye båd så skulle man have en fjollet hajhat på, men det gik ikke når jeg også skulle have go pro på hovedet , så jeg måtte love at vi tog billeder med hatten på senere.

Haj Hatten.

Super hyggelig weekend med gode venner-store laks-maks hygge. Nu venter bare klintecup i påsken så må vi krydse fingre for noget godt vejr, der desværre ikke ser for godt ud pt. Knæk og Bræk vi ses på vandet.