Hydraulisk styring og autopilot.

Så lykkedes det endelig at få den RIGTIGE styring til båden. Den første styring jeg modtog fra ultraflex viste sig at passe på en 115 hk påhængsmotor og ikke til en 3,0 indenbords så fat i mægleren igen, sende styring retur og så ellers vente da den anden selvfølgelig var i restordre. Den landede så her i sidste uge og så var det ellers bare med at komme igang med at montere, der skulle laves nye huller til at trække slangerne i og der skulle trækkes kabler til piloten. Det kostede lidt lange aftener men blev dog lavet 🙂 Havde sat min gode ven Kim i stævne lørdag da han har en pumpe til at fjerne luft fra hydraulikken og samtidig sørge for at olien kommer rundt over det hele. En umulig opgave uden en pumpe. Kim kom som lovet og vi fik samlet div fittings og sat slangerne ordentligt på plads og så var det bare fylde olie på systemet. Peace of cake… Troede vi 🙂 lynkoblingerne passede ikke på cylinderen og der var ikke bryst nok på luftskruen til at vi kunne spænde slangen direkte på. ALT blev afprøvet inden vi måtte give fortabt. Nye T-stykker og luftskruer blev skaffet og Kim fik en ekstra tur til Lolland ( Tak fordi du gad 🙂 ) og så lykkedes det sørme og utroligt nok havde jeg fået monteret slangerne korrekt så den rent faktisk drejer til styrbord når du drejer mod styrbord he he. Fik monteret displayet og sat seatalk og nmea 2000 sammen og monteret det hele. Så nu kan laksene bare vente sig 🙂

Pumpen igang med at cirkulere olien rundt og fjerne luft.

Displayet på plads.

Computeren og kompasset til autopiloten monteret i skabet under styrestolen.

Så er det klart til Møn imorgen fredag og der var lige en overraskelse med posten også, mit kaldesignal og mmsi nr fra søfartstyrelsen så nu kan vi nå at få kodet ais´en og montere den også inden vi tager afsted i nat. Iøvrigt luksus at det går så stærkt, sendte ansøgningen i fredags og modtog svaret idag det er hurtigt nok.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.